A földgáz a barátja: bemutatkozott a CNG-s Škoda Scala G-Tec

2019. október 15.
A CNG-nek, vagyis a sűrített földgáznak, mint hajtóanyagnak sajnos nagyon gyatra kultúrája van hazánkban, márpedig a CNG az alternatív meghajtások, illetve üzemanyagok tekintetében kicsit sem rossz elképzelés, tekintettel arra, hogy egészen hatékony, nem mellesleg pedig CO2-szegény hajtóanyag. Hátránya, hogy nagy a helyigénye, hazánkban pedig nagyon limitált a kúthálózat.

Ám számos fejlett európai országban nagyon is kedvelik a CNG-t, a keresletre pedig számos autógyártó reagál, egy-egy CNG-s modellel. A Škodánál immár hosszú évek óta van kultúrája a G-Tec névre keresztelt CNG-s típusoknak: legutóbb az új Scala jelent meg CNG-s kivitelben, a megszokott G-Tec utónévvel.

Az autó meghajtását egy meglehetősen szerény teljesítményű erőforrásra bízták a gyáriak: érdekes módon az 1-literes, 3-hengeres TSI egység 90 lóerős változatát választották a tervezők, amely 160 Nm-es maximális forgatónyomaték leadására képes. Az erőátvitelről egy hatfokozatú manuális váltó gondoskodik.

A Scala G-Tec csomagtérpadlója alatt három darab CNG gáztartályt rejtettek el a tervezők, amivel CNG-üzemmódban a gyári adatok szerint 410 kilométer megtételére képes a modell, de akkor sincs nagy gáz, ha nincs gáz, a Scala G-Tec ugyanis kapott egy picike, mindössze 9 literes benzintankot is, ami (persze ideális esetben) akár 200 km megtételére lehet elegendő.

A kis benzintanknak minden bizonnyal az a lényege, hogy motiválja a tulajdonost a benzin helyett sűrített földgáz tankolására – ez minden bizonnyal sikerülni is fog, hiszen eléggé kellemetlen benzines autóként használni a Scala G-Tec modellt a 9 literes benzintankkal. A három méretes gáztartály 128 litert rabol el a Scala egyébként nem kis puttonyából, így csupán 339 liter marad.

Hazánkban a gyakorlatilag nem létező kereslet miatt nem lesz kapható a Škoda Scala G-TEC, a praktikus és átgondolt ötajtós modell benzin- és dízelmotoros kivitelei viszont már megérkeztek a márkakereskedésekbe.

Forrás: autopult.hu