Regisztráció

Minden ami üzemanyag vagy töltőállomás

Aktuális üzemanyagár információk, előrejelzések, benzinkutakkal kapcsolatos információk, elektromos töltőhelyek.


2021-06-09 | A MOL bevásárolt Szlovéniában

Szlovéniában terjeszkedik a Mol

A tranzakció 120 szlovén töltőállomást foglal magában. Az OMV Slovenija az ország második legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát működteti három különböző márkanév alatt: ezek az OMV (108 töltőállomás), az EuroTruck (4 töltőállomás), és az Avanti/DISKONT (8 töltőállomás). A Mol-csoport az INA-val együtt a felvásárolt vállalat nagykereskedelmi üzletágát is tartalmazó eszközök 100 százalékos tulajdonosa lesz. A tranzakció versenyhatósági engedélyhez kötött. A tranzakció lezárása 2022-ben várható.

A MOL-csoport jelenleg 53 töltőállomással van jelen Szlovéniában, 48 töltőállomás MOL Slovenia, 5 pedig INA márkanév alatt üzemel, amellyel a harmadik legnagyobb piaci szereplő az országban. 

Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató azt mondta, hogy

„Ez a lépés összhangban van azon stratégiai törekvésünkkel, amelynek célja, tovább bővítsük töltőállomás-hálózatunkat a már meglévő és a potenciális új kelet-közép-európai piacokon. A Mol-csoport további célkitűzése 2025-ig 2200-ra bővíteni a töltőállomások számát, vagy akár még többre, amennyiben további jó lehetőségek adódnak. Hiszem, hogy a fogyasztói szolgáltatásokban hatalmas potenciál rejlik az energiaátmenet során. A töltőállomásaink már nem csupán üzemanyagtöltésre szolgálnak. Folyamatos fejlesztéssel és a digitalizációval, a jövőbeni fogyasztói és mobilitási trendek formálásával a Mol kényelmet kínál, mivel célunk, hogy utazásaik során segítsük az embereket, függetlenül attól, hogy az adott fogyasztó közlekedési eszközét milyen energia hajtja. Emellett integrált üzleti modellünk és gyorsuló növekedésünk azt is lehetővé teszi, hogy pénzügyi forrásokat biztosítsunk a fenntartható megoldások fejlesztéséhez, és a körforgásos gazdaság fellendítéséhez a régióban. Szlovénia nem új piac számunkra, az elmúlt 25 évben lehetőségünk volt kiváló minőségű üzemanyagokat és szolgáltatásokat bevezetni, így a Mol Slovenija sikertörténet lett. Ennek a lépésnek köszönhetően az INA-val közösen Szlovénia egyik legfontosabb piaci szereplőjévé válunk.”

Az OMV Slovenija felvásárlása a harmadik bejelentett megállapodás, amióta 2021. februárjában a Mol-csoport frissítette hosszútávú stratégiáját.

Több felvásárlás is volt már idén

  • Szlovákiai terjeszkedés: még márciusban jelentette be a Mol, hogy szlovák leányvállalata, a Slovnaft megvásárolta a Normbenz Slovakia 100 százalékos tulajdonrészét, amely 16 Lukoil márkanév alatt működő töltőállomást foglal magában Szlovákiában, ami kiegészíti az országban működő 254 töltőállomásból álló Slovnaft hálózatot. Az újonnan megszerzett töltőállomások Slovnaft márkanév alatt működnek tovább.
  • Marché éttermek: szintén márciusban jelentette be a Mol, hogy megállapodást írt alá a Marché International AG-vel, amely 9 éttermet üzemeltet Magyarországon Marché márkanév alatt.

Korábban is voltak már felvásárlások a Molnál, a társaság még

  • 2016-ban augusztusában zárta le az Eni Hungaria megvásárlását, amellyel 173, Agip márkanév alatt üzemeltetett töltőállomás került a Molhoz Magyarországon, valamint az Eni Hungaria nagykereskedelmi tevékenysége.
  • Szintén 2016-ban, júniusban zárta a Mol az Eni Slovenia felvásárlását, amelynek keretében 17 Agip töltőállomást szerzett meg.
  • A társaság 2015 július végén fejezte be az Eni Downstream üzletének megvásárlását Csehországban és Szlovákiában. A tranzakció Csehországban 125, Szlovákiában pedig 41 töltőállomást foglalt magában.
  • 2014-ben pedig 44 Lukoil benzinkutat szerzett a Mol Csehországban.

Jelenleg a Mol-csoportnak 1941 töltőállomása van 9 országban, különböző márkanevekkel. 466 Magyarországon, 434 Horvátországban, 304 Csehországban, 254 Szlovákiában, 243 Romániában, 106 Bosznia-Hercegovinában, 70 Szerbiában, 53 Szlovéniában és 11 Montenegróban. A Mol-csoport piacvezető szerepet tölt be Magyarországon, Horvátországban, Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában, Csehországban a második, Szlovéniában, Romániában és Montenegróban pedig a harmadik legnagyobb piaci szereplő.

Forrás: portfolio.hu