Környezetbarát Ikarus buszok jönnek
2017-05-30A vadonatúj magyar autóbusz tervét Héjj Demeter, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgató-helyettese ismertette a konferencián. A modellt a korábban a Magyar Autóbuszgyártó Kft. által PKD (Partially Knock Down) konstrukcióban is gyártott dízel Ikarus V127 alapjaira fejlesztették, ugyanakkor több ponton eltér tőle. Az első, legfontosabb eltérés maga a vázszerkezet, hiszen azt a hajtáslánc miatt több ponton módosítani kellett. A karosszéria átalakítása során a korábbi tapasztalatokat figyelembe véve megnövelték annak merevségét. Ugyancsak fontos szempont volt az utastér átalakítása, hiszen a hátsó traktusban, a motorsátor mellett található helyekkel eleve nem lehet kalkulálni az LNG-s változat esetében, hiszen oda kerül a 375 literes LNG-tartály – olvasható a Vezess.hu tudósításában.
Az áttervezett vázszerkezetnek köszönhetően 10 százalékkal nagyobb alacsony padlós felület áll rendelkezésre a járműben. Mindezt főként az LNG-üzem miatt megszűnő elülső tengelynél található dobogók eltüntetésével, illetve a második ajtó hátrébb helyezésével érték el. Az áttervezésnek köszönhetően az új Ikarusban akár három kerekesszék vagy babakocsi befogadására alkalmas peronrész jöhet létre. Emellett 12 utasülés érhető el fellépő vagy dobogó nélkül. A teljes befogadóképességről egyelőre nem tudni, az viszont biztos, hogy az autóbuszban akár 26–34 ülőhely állhat rendelkezésre a kialakítástól függően.
A 12,5 méter (korábban 12,7 méterről is volt szó) hosszú busz hajtásáról Euro 6-os kibocsátási normákkal rendelkező, amerikai fejlesztésű, Cummins ISL-G típusú, 300 lóerős erőforrás gondoskodik, amelyhez új, ZF Ecolife automata sebességváltó csatlakozik. Nemcsak a váltóegység, hanem az elülső, illetve a hátsó tengely is ZF gyártmányú. A környezetbarát Ikarus várhatóan 500 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik majd.
Az új Ikarus fejlesztése mellett a székesfehérvári Ikarus Ipari Parkban párhuzamosan gyártásfejlesztésbe is kezdett az Ikarus Global Zrt.
A beruházás öt gyárépületet érint, ugyanis a buszgyártás beindítása érdekében két vázösszeállító üzemet, festőüzemeket, valamint kiszerelősort telepítenek. Emellett vadonatúj lézeres vágógépeket és egyéb berendezéseket is vásárolnak. Héjj Demeter szerint a buszgyártáshoz szükséges infrastruktúra létesítése a nyár végéig lezárulhat, a prototípus pedig az év végig megszerezheti a szükséges típusbizonyítványt.
Forrás: MTI
A holtankoljak.hu, Magyarország független, átfogó benzin-, gázolaj-, LPG-,
prémium üzemanyag ár-összehasonlító és töltőállomás kereső oldala.
A holtankoljak.hu 2007 óta működik.
Miért legyél Te is regisztrált tag?
- Rögzítheted az általad tapasztalt árakat, melyről azonnal tájékoztatjuk az üzemeltetőt
- Értékelheted a kutakat, a szolgáltatásaikat, az üzemanyag minőségét
- Írj tapasztalatot, véleményt a kutakról
- Összeállíthatod kedvenc töltőállomásaid listáját és belépéskor azonnal látod az aktuális áraikat
- Árváltozási hírlevél